پنج کلید طلایی برای پذیرش آنچه نمی توانید تغییر دهید.

1397/07/29

تا به حال شده که تلاش کنید چیزی که کنترلی بر روی آن ندارید را تغییر دهید؟ اگر تجربه کرده باشید متوجه شده اید که لذت و رضایت از زندگی در این شرایط چقدر پایین می آید. اگر نمی توانیم شرایط یا موقعیتی را کنترل کنیم بهترین کاری که می توانیم بکنیم این است که...

  • پنج کلید طلایی برای پذیرش آنچه نمی توانید تغییر دهید.

"پذیرش آنچه که اتفاق افتاده اولین قدم برای غلبه بر نتایج شکست هاست"

ویلیام جمیز

پذیرش آنچه که دوست نداریم و نمی توانیم تغییر دهیم احتمالا یکی از سخت ترین جنبه های زندگی است. همه ما اقداماتی می کنیم تا هر آنچه را که در زندگی دوست نداریم تغییر دهیم اما برخورد با افراد، موقعیت ها و اتفاقاتی که دوست نداریم و نمی توانیم تغییر دهیم اجتناب ناپذیر است.

تا به حال شده که تلاش کنید چیزی که کنترلی بر روی آن ندارید را تغییر دهید؟

اگر تجربه کرده باشید متوجه شده اید که لذت و رضایت از زندگی در این شرایط چقدر پایین می آید. اگر
نمی توانیم شرایط یا موقعیتی را کنترل کنیم بهترین کاری که می توانیم بکنیم این است که یاد بگیریم آن را بپذیریم و با آن کنار بیایم.

پذیرش فواید زیادی دارد:

نگرش مثبت تری نسبت به زندگی خواهید داشت.

نگرانی و استرس کمتری را تجربه می کنید.

توانایی کنار آمدن با تغییرات را خواهید داشت.

انرژی خود را برای تغییرات غیر ضروری هدر نمی دهید.

شکرگزارتر و قدردان تر خواهید بود.

پذیرش به معنای تسلیم یا انفعال نیست. ما همچنان می توانیم پیشرفت کنیم علی رغم اینکه می پذیریم چیزهای هست که در کنترل ما نیست. در این مقاله نکاتی در ارتباط با پذیرش آنچه نمی توانیم تغییر دهیم می خوانید این راه کارها کمک می کند لذت و آرامش بیشتری را تجربه کنید.

1: گذشته را رها کنید.

همه ما دارای چمدانی از خاطرات هستیم که از گذشته حمل می کنیم. با گذشت زمان این چمدان سنگین تر می شود و ما آن را نگه می داریم. بسیاری از مردم به سختی می توانند گذشته را رها کنند. به هر کجا می رویم رنج ها و خاطرات گذشته را با خود حمل می کنید بدون اینکه متوجه شوید چقدر لذت و رضایت کنونی ما را از بین می برد. گذشته را نمی توانیم تغییر دهیم. آنچه اتفاق افتاده در گذشته رخ داده است، فقط می توانیم هر آنچه که در گذشته رخ داده را بپذیریم و ادامه دهیم.

2: مهارت مقابله با مشکلات را یاد بگیرید.

گاهی در زندگی اتفاقات غیر منتظره ای رخ می دهد. این دشواری هاو شکست ها ممکن است حوادثی باشند که برای رویارویی با آنها آمادگی نداریم و گاهی اوقات این حوادث فراتر از توانایی کنونی ما هستند. بنابراین، بخشی از روند پذیرش این است که یاد بگیرید چطور در مواقع بحرانی عمل کنید. باید احساست خود را بررسی و کنترل کنید و بتوانید در شرایط سخت تصمیمات آگاهانه و منطقی بگیرید.

3: اتفاقات رخ داده را معنی دار کنید.

گاهی اوقات اتفاقات ناخوشایند زندگی شما پایه و اساس رشد شخصیتان را شکل می دهد. خیلی آسان تر می توانیم چیزی را بپذیریم وقتی به فرصت ها و امکاناتی که بخاطر آن ایجاد شده توجه کنیم. شما از سختی های زندگیتان چه یاد گرفته اید؟ چقدر این سختی ها کمک کرده که انسان قوی تری باشید؟

"وقتی نمی توانیم وضعیتی را تغییر دهیم، شروع به تغییر خودمان می کنیم"ویکتور فرانکل

4: انتظارات خود را پایین بیاورید.

در دنیای زندگی می کنیم که از ما می خواهند بیشتر بخواهیم، بیشتر داشته باشیم و بیشتر انجام دهیم. این ها همیشه پیام های منفی نیست اما گاهی رضایت ما از زندگی را تحت تاثیر قرار می دهند. وقتی چیزی طبق انتظارات ما پیش نمی رود ناامید و عصبی می شویم. اگر انتظارات ما غیر واقع بینانه باشد ممکن است زندگی را بی هدف، بی رحم و غیر منصفانه ببینیم. به جای آنکه منتظر وقوع اتفاقات عالی باشد و یا انتظار داشته باشید شخصی به صورت خاصی عمل کند. بر آنچه که می توانید تغییر دهید و یا خلق کنید تمرکز داشته باشید. سعی کنید اتفاقات خوب زندگیتان را خودتان رقم بزنیدبه جای آنکه منتظر باشید اتفاقات خوب رخ دهند.

5: اهداف جدید داشته باشید.

وقتی با شکست یا رکود مواجه می شویم ممکن است احساس کنیم که هیچ راهی برای فرار از این رویداد وجود ندارد. وقتی چیزی مطابق برنامه های شما پیش نمی رود و نمی توانید به نتایج دلخواه خود برسید به جای آنکه همان کارها را تکرار کنید و در نتیجه به همان نتایج برسید مسیر خود را تغییر دهید. در صورتی که حتی با تغییر مسیر هم نمی توانید به هدف خود برسید بهتر است هدف دیگری برای خود انتخاب کنید راه های زیادی برای سعادت، خوشبختی و زندگی پر بار وجود دارد.

در نهایت اگر نمی توانید چیزی را تغییر دهید وقت آن رسیده که واقعیت را بپذیرید.

مترجم: مرضیه امینی


شيرين

1398/05/25

سلام مطالبتون بسياار مفيد جامع و كاملند اگه با حضور خونده بشه ميتونه خيلي كمك كننده باشه من اينارو تو كلاساي متفاوت كه مي رفتم شنيده بودم و حالا ديدم بطور كامل و پر مغز و منظم در اين مقاله بيان شده بسيااار ممنون از وقتي كه ميگذارين


مدیر پاسخ داده است:

سلام بسیار ممنونم